2022. augusztus 3., szerda

A kezdet

 

 A kezdet, ahonnan is eljutunk napjainkig- jó esetben. Rólam tudni érdemes, -amit az engem személyesen ismerők tudnak ugyan- hogy régóta ízlelgetem, nyalogatom a tanya szót, az ahhoz tartozó miliőt, általában vonzott a visszavonult(abb) és természethez közelibb élet, lét. Valahogyan azonban mindig hiányzott egy-két darab a puzzle-ből. 

Azt is tudják talán, hogy régóta nem tartom helyénvalónak azt, hogy emberek éveket, évtizedeket dolgoznak olyan helyen, ahol sok esetben nem is érzik jól magukat, olyan munkát(sokszor csak annak nevezett tevékenységet) végeznek, amit nem tesznek jó kedvvel, -ne is említsem- szeretettel.

De hogy ugorjunk egy nagyobbat, idén tavasszal valahogy minden összeállni látszott. Nem volt más dolgom vele, csak belépni az eddig számomra ismeretlenbe. Összekaparni a szükséges ismereteket a netről, másoktól. Pár hónap adatott meg csak erre, miközben már megvásárlódott egy terület, rajta fákkal, kúttal, ám nulla darab lakható építménnyel. A Zselicben. 


Ez így egyszerűen hangzik, de mindenképp egy alacsony költségvetésű és egyben (a lehetőségeimhez képest) természetes anyagok használatával készült lak volt a terv. Körvonalaiban megvolt az elképzelés, de ahogy ástam bele magam a témába, újabb és újabb dolgok kerültek képbe, én pedig csak kapkodtam a fejem. 

A szokásostól eltérően nem terveztem meg, milyen házat szeretnék, hanem tudtam, hogy valamit építek, amiben át lehet vackolni a telet. Ha megtetszik és valóban sikerül, akkor akár hosszabb időszakot is. Lényegében egy kísérlet folyik ma már az anyagokkal és magammal, aminek tapasztalatait tovább vihetem az "igazi" házhoz, ez pedig marad egy tároló vagy bármi. Ez lesz az első házam, amit ráadásul magam építek. Sokszor improvizatív módon, az adott problémára reagálva. Tehát folyik a kísérlet. 

Mindenképpen szerettem volna íveket a házba, ezért alapként nem szabályos négyszöget választottam, a farát kissé ívesebbre gondoltam.


 

A kép nem adja ezt vissza, de igen ott, ahol a kutya áll. :) A szerkezetet akác oszlopok adják, ha már vettem hozzá a területtel együtt! A teteje miből legyen? Igen, legyen rajta föld! Kézenfekvő, ingyen van és ráadásul zöld- a színe is, ha elönti a "gaz". Nagyjából ez volt a kiindulópont, innen már nem maradt más hátra, csak a csapongás. 

Szóval kiástam az alapot (hívjuk inkább aljának, mert hagyományos értelemben nem kap alapot), majd nekiálltam lekérgelni az oszlopokat. Tessék-lássék módon már le voltak ugyan, de azért volt velük munka, maradjunk annyiban. Ekkor már június közepe- vége volt, 3 hete itt éltem egy kis sátorban, a szomszéd(öcsémék) telken. Egyébként ma is itt élek, csak a sátor pincefelettikisházra cserélődött. 

Legyen ez a bevezető! Késő van, folyt. köv.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

2. évad

  2023. Hosszabb szünet után ismét.  Lassan véget ér a tél, minden jel erre mutat: hangosabbak a madarak, a kunyhó melletti sombokor zöldüln...