2022. augusztus 16., kedd

Lépésről lépésre


Így halad a kis kunyhó építése. Ez a bejegyzés inkább dokumentáció, mint szórakoztató iromány. 

A vázszerkezet fő részei elkészültek, az oldalsó tartók és a tetőre való áthidalók hiányoztak még. Felülre viszonylag hosszabb szálakra volt szükség, az egyik sarkát szerettem volna túlengedni a fal síkján. Egyrészt esztétikai megfontolásból, másrészt nem hátránya, ha van némi védelem a csapadék ellen. Ezt így kell elképzelni.


 


Igen, közben válogattam oldalra is anyagot. Nem szerettem volna több akácot kivágni, ezért arra jutottam, hogy a ház körüli diókat is használom oldalt és hátul. Az eljárás nagyjából hasonló volt mint eddig: földdel közvetlenül érintkező részek kezelése, méretre vágás, csapolás majd rögzítés. Időközben változott az alapterület is, valamennyit tágítottam rajta, hiányzott már a kubikus munka, aminek messze nincs vége...

Miután minden a valószínűsíthető helyére került, kezdődhetett a lécek felszegelése, amit az előző otthonomból hozott és még ott szétbontott raklapokból ácsoltam. Visszaemlékeztem, mikor beállítottam anno a cégtől szerzett kincsekkel. Viccből mondtam akkor, hogy talán ebből fogok házat építeni és lám, tényleg ez történt. A léceket felhasználva összeállni látszott komplett szerkezet. Utólag kissé nagyobb lejtést adtam volna neki, de szerintem működni fog. Képekben elmesélve,így festett a dolog.




Felkerültek oldalra is a szegélylécek, ezek hivatottak valamelyest megfogni a felülre kerülő matériát. Az elmélet legalábbis ezt mondja. Közben pedig elkészült egy kenyér is! Mostanában egészen jók sikerednek, egy rövidebb "rossz" széria után.


A famunkában jelentős előrelépést jelent, hogy végre beszereztem egy Silky Gomboy "firiszt". Áldott legyen G. öcsém neve! Ez a holmi tulajdonképpen a kézi- és a láncfűrész között valami izé, de piszokul tudja dolgát. Bármibe bele merek vágni vele! 



Az utóbbi időkben átjárogatok egy másik tanyahelyre, ahol tanulgatok ezt-azt és nem mellesleg kiskutyám is új barátra lelt. :)



Hamarosan folytatom, üdvözlöm a bakonyiakat!








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

2. évad

  2023. Hosszabb szünet után ismét.  Lassan véget ér a tél, minden jel erre mutat: hangosabbak a madarak, a kunyhó melletti sombokor zöldüln...